Föreningen

Västmarken lajv är ett barn- och ungdomslajv i klassisk fantasymiljö i Jonsered strax utanför Göteborg. Vi startade 2016, då vi tog över verksamheten och några av ledarna från gamla ”Äventyrsdagar”. Idag drivs vi som en ideell förening med ca 35 medlemmar och lika många deltagare på varje lajv.

Våra lajv arrangeras i samarbete med Studiefrämjandet och KulturUngdom.

Vi försöker hålla minst tre lajv på våren och tre på hösten. Varje lajv äger rum på en söndag (se säsongsschema) och pågår i 4-5 timmar i skogen med matpaus. Det finns kläder att låna och vapen att hyra för nybörjaren och vi hjälper gärna till att komma in i spelet.

Låter det spännande? Tveka inte att kontakta oss via mail (kontakt@vastmarkenlajv.se) eller sök upp oss på Facebook.

Sverok

Västmarkenlajv är medlem i Sverok – spelhobbyförbundet; Sveriges största ungdomsförbund.